Ta strona wykorzystuje ciasteczka ("cookies") w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Czy wyrażasz na to zgodę?

Czytaj więcej

Młodzi Dydaktycy – II. edycja programu (2022/2023)

                                                                       

Ogólnouniwersytecki program Młodzi Dydaktycy skierowany jest do pracowników rozpoczynających pracę dydaktyczną lub posiadających niewielkie (do 3 lat) doświadczenie w prowadzeniu zajęć dydaktycznych dla studentów, zatrudnionych w Uniwersytecie Warszawskim na umowę o pracę.

Cele programu pozostają takie same jak w pierwszej, pilotażowej edycji programu:

  • wdrożenie systemowego wsparcia szkoleniowo-doradczego skierowanego do młodych dydaktyków,
  • rozwój kompetencji niezbędnych w pracy dydaktycznej uczestników kolejnych edycji,
  • wsparcie procesu wdrożenia młodych dydaktyków do wykonywania zawodu nauczyciela akademickiego.

Program składa się z dwóch komponentów: szkoleń grupowych i indywidualnego doradztwa dla uczestników. Podobnie jak dotąd, program będzie realizowany przez Biuro Spraw Pracowniczych przy wsparciu Pełnomocniczki Rektora ds. jakości kształcenia, dr Justyny Godlewskiej-Szyrkowej.

Poniżej przedstawiono tematy szkoleń obligatoryjnych i fakultatywnych. Każdy uczestnik dokonuje wyboru grupy, w której będzie odbywał wszystkie szkolenia obligatoryjne. Uruchomienie grupy jest możliwe pod warunkiem zgłoszenia się co najmniej 10 uczestników.

Szkolenia obligatoryjne:

  • Nasze mocne strony przydatne w dydaktyce – Warsztat integracyjny połączony z rozpoznaniem własnych zasobów
  • Wprowadzenie do dydaktyki akademickiej
  • Budowanie relacji ze studentami
  • Komunikacja i Techniki prezentacji
  • Metody sprawdzania osiąganych efektów uczenia się wraz z udzielaniem informacji zwrotnej
  • Praca ze studentami ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi
  • Kryzysy psychiczne- rozpoznawanie i sposoby postępowania

Szkolenia fakultatywne:

  • Jak radzić sobie w trudnych sytuacjach podczas zajęć dydaktycznych na uczelni
  • Tworzenie sylabusa w praktyce
  • Warsztaty rozwijające postawy równościowe w dydaktyce akademickiej

Doradztwo indywidualne obejmuje każdego uczestnika, który jest zobowiązany do udziału w spotkaniach (minimum 10 godz. dydaktycznych, łączny czas dla jednej osoby nie może przekroczyć 12 godz. dydaktycznych do 12 godzin dydaktycznych).

 

Jeśli chcesz zobaczyć, jak wyglądała I. edycja (pilotażowa), wejdź w LINK.

Program finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach PO WER w projekcie Program zintegrowanych działań na rzecz rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego (ZIP).