Sekcja ds. rozwoju kompetencji pracowników niebędących nauczycielami akademickimi
Sekcja ds. rozwoju kompetencji pracowników niebędących nauczycielami akademickimi, działająca w ramach Biura Spraw Pracowniczych Uniwersytetu Warszawskiego, od 2014 roku planuje i organizuje kursy, warsztaty oraz szkolenia dla pracowników administracji i obsługi UW. Szkolenia prowadzone są w trybie stacjonarnym, online oraz poza Warszawą, w nowoczesnym ośrodku Europejskiego Centrum Edukacji Geologicznej w Chęcinach.
Odpowiadając na coraz większe zainteresowanie kadry administracyjnej podnoszeniem kompetencji, nasza sekcja organizuje szereg kursów językowych, szkoleń i kursów specjalistycznych (np. informatyczne, pierwszej pomocy, menedżerskie) oraz warsztaty rozwijające umiejętności społeczne.
Każdy nowy pracownik/pracowniczka administracji i obsługi otrzymuje od nas zaproszenie do udziału w onboardingowym szkoleniu „Witaj na UW”. Podczas szkolenia przedstawiamy uczestnikom/uczestniczkom misję i strategię Uczelni, strukturę organizacyjną oraz prezentujemy bogatą ofertę socjalną, benefity i przywileje wynikające z zatrudnienia w Uczelni, a także rozwiązania instytucjonalne związane ze wsparciem psychologicznym, zapobieganiem mobbingowi i nierównemu traktowaniu, czy rozwiązywaniem konfliktów w miejscu pracy. Na zakończenie szkolenia odbywa się spacer po Kampusie Centralnym z przewodnikiem z Muzeum UW, który przedstawia w skrócie historię Uczelni oraz pokazuje ważne miejsca zabytkowego Kampusu.
Pracownikom/pracowniczkom administracji i obsługi, pragnącym poszerzyć swoją wiedzę o Uniwersytecie i wymienić doświadczenia z innymi pracownikami proponujemy udział w szkoleniu „Poznajmy lepiej UW”, którego program stanowi rozwinięcie zagadnień prezentowanych na szkoleniu „Witaj na UW!”. Na szkolenia zapraszamy ekspertów/ekspertki, którzy przybliżają działalność swoich jednostek lub przygotowują mini wykłady na tematy wskazane przez uczestników. Szkolenia z cyklu „Poznajmy lepiej UW” mają również na celu poprawienie komunikacji na Uczelni i są okazją do zwiedzenia z przewodnikiem zabytkowego Kampusu, spaceru po ogrodach uniwersyteckich, czy wizyty w Bibliotece UW.
Oprócz szerokiej oferty szkoleń ogólnodostępnych, realizujemy także kompleksowe programy rozwojowe, w tym projekt „Lider w Administracji UW”, dedykowany kadrze kierowniczej i zarządzającej. Projekt LwA jest podzielony na 3 etapy: 5+3+3 szkolenia – łącznie 10 szkoleń. Uczestnicy otrzymują dyplom po ukończeniu każdego etapu, a najwytrwalsi tytuł „Lider w Administracji UW”. Chcemy w ten sposób wyróżnić i docenić wysiłek liderów najbardziej zaangażowanych w podwyższanie kompetencji i własny rozwój. Tematyka szkoleń pozwala rozwijać umiejętności zarządcze, wzmacniać kompetencje przywódcze, doskonalić umiejętności społeczne.
Szkolenia dla kadry zarządzającej są stałym elementem oferty sekcji szkoleń dla administracji UW. Poprzedni program „Akademia Liderów” zgromadził ponad 200 uczestników i stanowił wsparcie dla kadry kierowniczej również w trudnym czasie pandemii.
Propozycje tematyki szkoleń oraz zapotrzebowanie na szkolenia dedykowane mogą zgłaszać kierownicy wszystkich jednostek i biur UW na adres: szkolenia.prac@adm.uw.edu.pl
mgr Agnieszka LeśniewskaGłówna specjalistka Koordynatorka ds. szkoleń (22) 55 26 108 +48 600 349 072 Agnieszka.Lesniewska@adm.uw.edu.pl ul. Dobra 56/66, pok. 2.78 (II piętro) |
mgr Grażyna PawelecStarsza specjalistka (22) 55 26 107 +48 662 369 079 ul. Dobra 56/66, pok. 2.78 (II piętro)
|
mgr Małgorzata Ciachowska-ParzychStarsza specjalistka (22) 55 26 019 +48 609 088 454 Malgorzata.Ciachowska@adm.uw.edu.pl ul. Dobra 56/66, pok. 2.78 (II piętro) |
mgr Agata KapicaStarsza specjalistka (22) 55 26 019 +48 662 957 497 ul. Dobra 56/66, pok. 2.78 (II piętro)
|
Anna WinterSpecjalistka (22) 55 26 107 +48 609 408 414 ul. Dobra 56/66, pok. 2.78 (II piętro) |