Ta strona wykorzystuje ciasteczka ("cookies") w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Czy wyrażasz na to zgodę?

Czytaj więcej

Zintegrowany Program Rozwoju Dydaktyki- ZIP 2.0

Zintegrowany Program Rozwoju Dydaktyki – ZIP 2.0

12 grudnia 2024 r. Uniwersytet Warszawski i Narodowe Centrum Badań i Rozwoju podpisały umowę na realizację projektu „Zintegrowany Program Rozwoju Dydaktyki – ZIP 2.0”, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS) (nr umowy: FERS.01.05-IP.08-0365/23-00). W ramach projektu wsparciem objętych zostanie 47 kierunków  studiów ze wszystkich jednostek dydaktycznych Uniwersytetu.

W ciągu najbliższych pięciu lat (2025-2029):

  • programy tych studiów zostaną dostosowane do zmieniających się oczekiwań i kompetencji studentów, potrzeb rozwijającej się gospodarki oraz zielonej i cyfrowej transformacji,
  • studenci skorzystają z oferty dodatkowych zajęć prowadzonych w nowoczesnych formach (projekty, warsztaty, laboratoria), wyjazdów do innych ośrodków akademickich i kluczowych dla UW partnerów biznesowych, pomocy mentorów-praktyków i środków służących do finansowania kosztów badań naukowych,
  • wykładowcy rozwiną swoje kompetencje informatyczne i dydaktyczne, w tym związane z kształceniem wspierającym zieloną transformację,
  • zmodernizowane zostanie kształcenie językowe realizowane w trybie zdalnym,
  • podjęte zostaną działania zmierzające do ograniczenia zjawiska przedwczesnego kończenia nauki (drop-out).

Cel główny projektu:

wdrożenie kompleksowego programu rozwoju 47 programów kształcenia na studiach I i II stopnia oraz jednolitych magisterskich we współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym, opartego na aktualizacji treści i modernizacji metod kształcenia oraz rozwoju elastycznych ścieżek kształcenia studentów.

Cele szczegółowe projektu:

  1. utworzenie 7 nowych kierunków studiów dla rozwijającej się gospodarki, zielonej i cyfrowej transformacji
    – Ochrona Przyrody
    – Laboratorium praktyk tekstowych
    – Leki biologiczne
    – Master in English Language Teaching
    – Digital Marketing
    – Ochrona zwierząt
    – Analityka Biznesowa
  2. modyfikacja 40 programów kształcenia, polegająca na dostosowaniu do aktualnych potrzeb gospodarki i rynku pracy
    – Optometria i optyka okularowa
    – Międzywydziałowe Studia Ochrony Środowiska
    – Geografia
    – Geologia stosowana
    – Informatyka
    – Chemia medyczna
    – Kierunek lekarski
    – Matematyka
    – Chemiczna analiza instrumentalna
    – Bioinformatyka i biologia systemów
    – Chemia jądrowa i radiofarmaceutyki
    – Historia kultury w dobie humanistyki cyfrowej
    – Kognitywistyka
    – Studia miejskie
    – Filologia nowogrecka
    – Organizowanie rynku pracy
    – Psychologia
    – Socjologia życia publicznego
    – Historia i kultura Żydów
    – Nauczanie języków obcych
    – Ekonomia, nowa specjalność “Analityka biznesowa” i “Ekonomia społeczna”
    – American Studies
    – Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
    – Orientalistyka – indologia
    – Archeologia
    – Międzykulturowe studia filologiczne
    – Lingwistyka stosowana (specjalność PJM)
    – Logistyka i administrowanie w mediach
    – Profilaktyka społeczna i resocjalizacja
    –  Prawo
    – Ekonomia, nowa specjalność “Analityka biznesowa”
    – Kulturoznawstwo Europy Środkowo-Wschodniej
    – Logistyka i administrowanie w mediach
    – Socjologia stosowana i antropologia społeczna
    – Administracja
    – Dziennikarstwo i medioznawstwo
  3. podniesienie kompetencji 4830 studentów wybranych kierunków studiów dzięki dodatkowym, praktycznym elementom kształcenia
  4. zwiększenie świadomości kandydatów na studia oraz studentów w zakresie znaczenia kształcenia uniwersyteckiego oraz aktualnych potrzeb gospodarki i rynku pracy, ukierunkowane na ograniczanie zjawiska przedwczesnego kończenia nauki
  5. podniesienie kompetencji 620 nauczycieli akademickich zaangażowanych w realizację procesu kształcenia na wybranych kierunkach studiów w zakresie zielonej i cyfrowej transformacji oraz nowoczesnej dydaktyki.

Główne rezultaty projektu:

  1. utworzenie 7 nowych i zmodyfikowanie 40 we współpracy z podmiotami otoczenia społeczno-gospodarczego programów kształcenia
  2. podniesienie kompetencji min. 3671 studentów i 496 nauczycieli akademickich na kierunkach studiów objętych wsparciem
  3. wdrożenie nowych i zmodyfikowanych e-lektoratów, zajęć praktycznych i programów mentoringowych dla studentów
  4. przygotowanie narzędzi służących lepszej komunikacji z kandydatami na studia
  5. opracowanie przykładowych elastycznych ścieżek kształcenia studentów na kierunkach studiów objętych wsparciem.

Grupy docelowe projektu:

  1. studenci kierunków studiów I i II stopnia oraz jednolitych magisterskich objętych wsparciem w projekcie
  2. nauczyciele akademiccy, przedstawiciele kadry zaangażowanej w proces kształcenia na nowych kierunkach i modyfikowanych kierunkach kształcenia