II edycja konkursu “Uczący się Uniwersytet”
10 06 2024
Kategoria: Administracja, bibliotekarze i obsługa, Bez kategorii, Dla jednostek UW, konkurs "Uczący się Uniwersytet", Nauczyciele akademiccy, Ogłoszenia
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom pracowników i pracowniczek, pragnących dokształcać się i podnosić swoje kwalifikacje, uruchamiamy dla Państwa II edycję konkursu „Uczący się Uniwersytet”.
DLA KOGO JEST KONKURS?
II edycja konkursu jest skierowana do wszystkich osób zatrudnionych w Uniwersytecie w ramach umowy o pracę/ na podstawie mianowania – zarówno nauczycieli akademickich, jak i administracji, bibliotekarzy, informatyków, techników oraz innych grup zawodowych. Szczegółowe warunki udziału zostały opisane w Zasadach II edycji konkursu „Uczący się Uniwersytet”.
DLACZEGO WARTO APLIKOWAĆ?
Udział w konkursie jest szansą na rozwój osobisty, doskonalenie dotychczasowych i pozyskiwanie nowych kompetencji przez pracowników i pracowniczki.
Korzyści dla pracownika/pracowniczki:
- doskonalenie umiejętności;
- podniesienie kompetencji, co daje możliwość podejmowania nowych wyzwań zawodowych;
- inwestycja w rozwój osobisty i poszerzenie możliwości zawodowych;
- zwiększenie wewnętrznej motywacji do rozwoju i pracy;
- podniesienie poczucia wartości w miejscu pracy i zwiększenie pewności siebie;
- zaangażowanie w rozwój uczelni przez powiązanie swoich kompetencji ze strategicznymi celami rozwoju Uniwersytetu.
Korzyści dla jednostki organizacyjnej zatrudniającej pracownika/pracowniczkę:
- inwestycja w rozwój jednostki organizacyjnej i zespołu w odpowiedzi na zmiany otoczenia i wymagań związanych z zadaniami jednostki;
- zapewnienie możliwości rozwoju zawodowego pracownikom/pracowniczkom;
- kompetentna kadra;
- wzrost jakości realizowanych zadań/ wykonywanej pracy;
- wzrost zaangażowania pracowników i pracowniczek w pracę oraz zwiększenie ich motywacji.
JAKIE DZIAŁANIA SĄ FINANSOWANE W KONKURSIE?
W II edycji konkursu dofinansowaniem mogą zostać objęte studia niestacjonarne I, II stopnia, jednolite studia magisterskie lub studia podyplomowe (z wyłączeniem studiów typu MBA) rozpoczynające się w roku akademickim 2024/2025 i realizowane przez jednostki organizacyjne Uniwersytecie Warszawskim.
JAKA JEST WYSOKOŚĆ DOFINANSOWANIA?
Wysokość dofinansowania w ramach II edycji konkursu wynosi 75% kosztu udziału w działaniu rozwojowym (nie więcej niż 8 tys. złotych).
JAK APLIKOWAĆ?
Złożenie wniosku w konkursie wymaga zaangażowania zarówno pracownika/pracowniczki, jak i przełożonych w jednostce organizacyjnej, w której osoba ta wykonuje swoje obowiązki.
Krok I – wypełnienie wniosku
Wniosek składa się z dwóch części:
Część I – do wypełnienia przez pracownika/pracowniczkę, w której należy m.in.:
-
- podać dane dotyczące zatrudnienia w UW,
- podać dane dotyczące studiów, w tym rodzaj studiów, nazwę kierunku, datę rozpoczęcia i zakończenia studiów, ich koszt,
- uzasadnić potrzebę odbycia studiów i wykazać korzyści dla Uniwersytetu,
- złożyć niezbędne oświadczenia wymagane w konkursie;
Część II – do wypełnienia przez kierownika jednostki organizacyjnej pracownika/pracowniczki oraz bezpośredniego przełożonego pracownika/pracowniczki, w której należy:
-
- wyrazić zgodę na skierowanie na studia
- zaopiniować udział w studiach pracownika/pracowniczki w nawiązaniu do uzasadnienia pracownika/pracowniczki,
- zdecydować, czy ze środków jednostki organizacyjnej udzielone zostanie dodatkowe dofinansowanie udziału w studiach.
Krok II – złożenie wniosku
Wniosek podpisany przez pracownika/pracowniczkę oraz przez kierownika jednostki organizacyjnej należy przesłać w formie skanu w formacie .PDF na adres bsp.szkolenia[at]uw.edu.pl w terminie do 3 lipca 2024 r. do godz. 24:00.
Krok III – ocena wniosku
Wnioski będą oceniane przez komisję konkursową. Ocena wniosku składa się z części formalnej oraz merytorycznej. Wnioski zawierające braki formalne lub oczywiste omyłki mogą zostać poprawione zgodnie z zapisami Zasad II edycji konkursu.
Komisja sporządza listę rankingową, na podstawie przyznanych ocen, poczynając od wniosków z najwyższą liczba punktów i przedstawia ją Kierownikowi Programu IDUB, który dokonuje rozstrzygnięcia.
Dofinansowanie jest możliwe tylko w przypadku, gdy wniosek pracownika/pracowniczki otrzyma przynajmniej 60% punktów w ocenie merytorycznej. Wnioski, które uzyskały tę minimalną liczbę punktów, ale nie zostały objęte dofinansowaniem ze względu na wyczerpanie środków finansowych w konkursie, tworzą listę rezerwową. Dofinansowania są przyznawane do wyczerpania środków na ten cel przeznaczonych.
Krok IV – wyniki i podpisanie umowy
W przypadku uzyskania dofinansowania w konkursie, pracownik/pracowniczka otrzymuje skierowanie do udziału w studiach. Informacja na temat rozstrzygnięcia konkursu zostanie opublikowana również na stronie pod LINKIEM.
Laureaci konkursu po otrzymaniu skierowania powinni niezwłocznie zarejestrować się na studia oraz przesłać na adres: bsp.szkolenia[at]uw.edu.pl skan decyzji o przyjęciu na studia.
Na podstawie wniosku, skierowania i decyzji zawierana jest umowa o podnoszeniu kwalifikacji zawodowych pomiędzy pracownikiem/pracowniczką a Uniwersytetem.
Więcej informacji nt. zawierania umów pod LINKIEM.
Krok V – nauka i zakończenie studiów
Podczas studiów pracownikowi/pracowniczce przysługuje zwolnienie z całości lub części dnia pracy, na czas niezbędny, by punktualnie przybyć na obowiązkowe zajęcia oraz na czas ich trwania. Dodatkowo, w przypadku studiów I i II stopnia oraz jednolitych magisterskich, przysługuje urlop szkoleniowy w wymiarze 21 dni w ostatnim roku studiów na przygotowanie pracy dyplomowej oraz przygotowanie się i przystąpienie do egzaminu dyplomowego.
Pracownik/pracowniczka dostarcza do Biura Spraw Pracowniczych kopię dyplomu ukończenia studiów lub innego dokumentu potwierdzającego ukończenie studiów, w terminie do 14 dni od daty ich zakończenia lub otrzymania dyplomu/innego dokumentu.
ZASADY II EDYCJI KONKURSU I INNE WAŻNE DOKUMENTY
Zasady II edycji konkursu „Uczący się Uniwersytet”, wniosek, skierowanie oraz wzór umowy o podnoszeniu kwalifikacji zawodowych znajdują się pod LINKIEM (dostęp po zalogowaniu kontem CAS).
KONTAKT DO ORGANIZATORÓW
W razie dodatkowych pytań prosimy o kontakt z koordynatorem pod adresem bsp.szkolenia[at]uw.edu.pl.
Państwa pytania i zanonimizowane odpowiedzi na nie będą zamieszczane w formie FAQ pod LINKIEM (dostęp po zalogowaniu kontem CAS).
Serdecznie zapraszamy