Program Akademia Dziekanów, realizowany przez Międzynarodowe Centrum Zarządzania we współpracy z Biurem Spraw Pracowniczych, adresowany jest przede wszystkim do dziekanów i pozostałych osób wchodzących w skład kolegiów dziekańskich Uniwersytetu Warszawskiego.
Głównym celem programu jest integracja Zespołu Rektorskiego i zespołu Dziekanów wokół realizacji celów Uniwersytetu Warszawskiego, stworzenie przestrzeni do dyskusji na ważne dla UW tematy oraz platformy wymiany doświadczeń pomiędzy jednostkami, a także usystematyzowanie wiedzy i poznanie najnowszych trendów, koncepcji, narzędzi i tzw. najlepszych praktyk w dziedzinie zarządzania.
I edycja Akademii została uruchomiona jesienią 2020 roku i skierowana wyłącznie do dziekanów. Jej program obejmował ok. 100 godzin zajęć, podczas których poruszane były zagadnienia związane z zarządzaniem strategicznym, finansami, zarządzaniem procesami oraz zarządzaniem zespołem.
W kwietniu 2021 r. uruchomiono II edycję Akademii, skierowaną do prodziekanów, ze szczególnym uwzględnieniem prodziekanów do spraw naukowych i finansowych, a także do dyrektorów szkół doktorskich. Program II edycji Akademii obejmował ok. 80 godzin zajęć skoncentrowanych na zagadnieniach związanych z finansami, zarządzaniem nauką oraz promocją efektów naukowych, w tym komercjalizacją wyników naukowych.
W grudniu 2024 r., wraz z rozpoczęciem nowej kadencji władz dziekańskich, rozpoczęliśmy III edycję Akademii Dziekanów, w której udział wzięło 26 osób. Program zakończy się w VI 2025 r.
I i II edycja programu była finansowana ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach PO WER w projekcie Program zintegrowanych działań na rzecz rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego (ZIP). III edycja jest finansowana z Programu Inicjatywa Doskonałości – Uczelnia Badawcza, Działanie V.3.1. Rozwój kompetencji pracowników.