I. edycja konkursu “Uczący się Uniwersytet”
23 06 2023
Kategoria: Administracja, bibliotekarze i obsługa, konkurs "Uczący się Uniwersytet", Nauczyciele akademiccy, Ogłoszenia, Zarządzenie nr 85 Rektora UW - podnoszenie kwalifikacji zawodowych
FOR THE ENGLISH VERSION – CLICK HERE
Zgodnie z ideą „uczenia się przez całe życie”, Uniwersytet Warszawski dąży do stworzenia swoim pracownikom i pracowniczkom możliwości podnoszenia kwalifikacji w miejscu pracy, w obszarach wpisujących się w kierunki rozwoju uczelni. W odpowiedzi na rosnące zaangażowanie pracowników i pracowniczek w rozwój zawodowy, przygotowaliśmy konkurs „Uczący się Uniwersytet”.
DLA KOGO JEST KONKURS?
I. edycja konkursu jest skierowana do wszystkich osób zatrudnionych w Uniwersytecie w ramach umowy o pracę/ na podstawie mianowania – zarówno nauczycieli akademickich, jak i administracji, bibliotekarzy, informatyków, techników oraz innych grup zawodowych. Szczegółowe warunki udziału zostały opisane w Zasadach I. edycji konkursu „Uczący się Uniwersytet”.
DLACZEGO WARTO APLIKOWAĆ?
Udział w konkursie jest szansą na rozwój w ramach uczelni zarówno dla pracowników, ich jednostek organizacyjnych, jak i całej społeczności uczelni.
Korzyści dla pracownika/pracowniczki:
- inwestycja w rozwój osobisty i poszerzenie możliwości zawodowych;
- podniesienie poczucia wartości w miejscu pracy i zwiększenie pewności siebie;
- zaangażowanie w rozwój uczelni przez powiązanie swoich kompetencji ze strategicznymi celami rozwoju Uniwersytetu.
Korzyści dla jednostki organizacyjnej zatrudniającej pracownika/pracowniczkę:
- inwestycja w rozwój jednostki organizacyjnej i zespołu w odpowiedzi na zmiany otoczenia i wymagań związanych z zadaniami jednostki;
- zapewnienie możliwości rozwoju zawodowego pracownikom/pracowniczkom;
- wzrost zaangażowania pracowników i pracowniczek w pracę oraz zwiększenie ich motywacji.
JAKIE DZIAŁANIA SĄ FINANSOWANE W KONKURSIE?
W I. edycji konkursu można starać się o dofinansowanie udziału w studiach podyplomowych (z wyłączeniem studiów typu MBA) oraz niestacjonarnych studiach I. i II. stopnia, jednolitych studiach magisterskich prowadzonych w Uniwersytecie Warszawskim.
JAKA JEST WYSOKOŚĆ DOFINANSOWANIA?
Kwota dofinansowania w ramach konkursu wynosi 75% całkowitego kosztu udziału w działaniu rozwojowym.
JAK APLIKOWAĆ?
Złożenie wniosku w konkursie wymaga zaangażowania zarówno pracownika/pracowniczki, jak i przełożonych w jednostce organizacyjnej, w której osoba ta wykonuje swoje obowiązki.
Krok I. – wypełnienie wniosku
Wniosek składa się z dwóch części:
- Do wypełnienia przez pracownika/pracowniczkę, w której należy m. in.:
- podać dane dotyczące zatrudnienia w UW,
- podać dane dotyczące studiów, w tym temat, terminy udziału, całkowity koszt, itp.,
- uzasadnić potrzebę odbycia studiów zgodnie z celami podanymi w Zasadach I. edycji konkursu,
- złożyć niezbędne oświadczenia wymagane w konkursie;
- Do wypełnienia przez kierownika jednostki organizacyjnej pracownika/pracowniczki oraz ewentualnie przez bezpośredniego przełożonego pracownika/pracowniczki, w której należy:
- zaopiniować udział w konkursie pracownika/pracowniczki zgodnie z celami podanymi w Zasadach,
- zdecydować, czy ze środków jednostki organizacyjnej udzielone zostanie dodatkowe dofinansowanie udziału w studiach,
- złożyć niezbędne oświadczenia wymagane w konkursie.
Krok II. – złożenie wniosku
Wniosek podpisany przez pracownika/pracowniczkę oraz przez kierownika jego jednostki organizacyjnej należy przesłać w formie skanu w formacie .PDF na adres bsp.szkolenia[at]uw.edu.pl w terminie do 16 lipca 2023 r. do godz. 24:00.
Krok III. – ocena wniosku
Wnioski będą oceniane przez komisję konkursową. Ocena wniosku składa się z części formalnej oraz merytorycznej. Wnioski zawierające oczywiste błędy i pomyłki formalne można poprawić zgodnie z informacjami zawartymi w Zasadach I. edycji konkursu.
Komisja tworzy listę rankingową, na podstawie której dofinansowywane są wnioski, do wyczerpania środków. Dofinansowanie jest możliwe tylko w przypadku, gdy wniosek pracownika/pracowniczki otrzyma przynajmniej 60% punktów w ocenie merytorycznej. Wnioski, które uzyskały tę minimalną liczbę punktów, ale nie zostały objęte dofinansowaniem ze względu na wyczerpanie środków finansowych w konkursie, tworzą listę rezerwową.
Krok IV. – wyniki i podpisanie umowy
W przypadku uzyskania dofinansowania w Konkursie, pracownik/pracowniczka otrzymuje Skierowanie do udziału w Działaniu Rozwojowym. Informacja na temat rozstrzygnięcia konkursu zostanie opublikowana również na stronie https://inicjatywadoskonalosci.uw.edu.pl/ i https://rekrutacja-i-rozwoj.bsp.uw.edu.pl/.
Nie później niż 15 dni roboczych przed rozpoczęciem studiów określonych we wniosku, pracownik/pracowniczka powinien przesłać na adres: bsp.szkolenia[at]uw.edu.pl skan decyzji o przyjęciu na studia.
Na podstawie Wniosku, Skierowania i decyzji zawierana jest umowa o podnoszeniu kwalifikacji zawodowych pomiędzy pracownikiem/pracowniczką i Uniwersytetem.
Więcej informacji nt. zawierania umów pod LINKIEM.
Krok V. – nauka i zakończenie studiów
Podczas studiów pracownikowi/pracowniczce przysługuje zwolnienie z całości lub części dnia pracy, na czas niezbędny, by punktualnie przybyć na obowiązkowe zajęcia oraz na czas ich trwania. Dodatkowo, w przypadku studiów I i II stopnia oraz jednolitych magisterskich, przysługuje urlop szkoleniowy w wymiarze od 6 do 21 dni w ostatnim roku studiów na przygotowanie pracy dyplomowej oraz przygotowanie się i przystąpienie do egzaminu dyplomowego.
Pracownik/pracowniczka dostarcza do Biura Spraw Pracowniczych kopię dyplomu ukończenia studiów lub innego dokumentu potwierdzającego ukończenie studiów, w terminie do 14 dni od daty ich zakończenia lub otrzymania dyplomu/innego dokumentu.
ZASADY I. EDYCJI KONKURSU i INNE WAŻNE DOKUMENTY
Zasady I. edycji konkursu „Uczący się Uniwersytet”, wniosek, skierowanie oraz wzór umowy o podnoszeniu kwalifikacji zawodowych znajdują się pod LINKIEM (dostęp po zalogowaniu kontem CAS).
KONTAKT DO ORGANIZATORÓW
W razie dodatkowych pytań prosimy o kontakt z koordynatorem pod adresem bsp.szkolenia[at]uw.edu.pl.
Państwa pytania i odpowiedzi na nie będą zamieszczane w formie FAQ pod LINKIEM (dostęp po zalogowaniu kontem CAS).